Followers

Friday, April 9, 2010

Jika aku jatuh hati..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku kepada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu

Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu

Agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu

Ya Tuhanku, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada-Mu

Ya Tuhanku, jika akurindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu

Jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu

Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Amin…

No comments:

Related Posts with Thumbnails